Dual Language Learner Series – Spanish

ECE Training Calendar

The Community Calendars Project is the result of a collaborative effort of First 5 Santa Barbara County, the Child Care Planning Council of Santa Barbara County and various other early care and education partners who are committed to creating a “one-stop shop” for professional development activities that support the local early care workforce.

This calendar includes training, conferences, workshops, learning communities, events, and networking opportunities open to the early care and education community.

Calendar submissions should be submitted using the Event Submission Form and sent to: sbcccpc@sbceo.org 

Please read submission guidelines by clicking Calendar Posting Guidelines.

Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Dual Language Learner Series – Spanish

September 22, 2021 @ 5:30 pm - 7:30 pm

Free

DLL Series Spanish 9.2021

Con Instructor: Anna A. Arambula- González

  • Los participantes se centrarán en reflexionar sobre sus propios antecedentes culturales, historia y experiencias relacionadas con la cultura y el idioma, centrándose en conceptos esenciales contra los prejuicios y las implicaciones pedagógicas para la enseñanza en los salones de aprendizaje temprano con niños que aprenden en dos idiomas / niños multilingües.
  • Los participantes aprenderán sobre la justificación para apoyar a niños que aprenden dos idiomas, individualizar los apoyos lingüísticos y colaborar con las familias.
  • Los participantes aprenderán sobre la ciencia del aprendizaje de dos idiomas: la importancia de apoyar la cultura de los niños, los idiomas del hogar y el desarrollo del idioma inglés a medida que garantizamos el acceso equitativo y la participación efectiva en las experiencias de aprendizaje diarias utilizando las estrategias de Aprendizaje Personalizado del Lenguaje Oral (POLL, por sus siglas en inglés).

Registracion por Workforce Registry

 

Details

Date:
September 22, 2021
Time:
5:30 pm - 7:30 pm
Cost:
Free
Event Category:
Website:
www.caregistry.org/index.cfm?module=trainingEventDetails&trainingId=27647&eventId=29893

Venue

ONLINE VIRTUAL ZOOM MEETING
CA United States
Phone:
8059644710 x4488

Organizer

Quality Counts Santa Barbara
Phone:
805-964-4710 ext4488
Email:
cpatterson@sbceo.org; mthorpe@sbceo.org